בעידן בו הכל מהיר יותר ותחרותי יותר, חשוב לשים דגש על השארת חותם אצל אותם אלא שמעניינים אותנו.
בבואנו לקיים ראיון טלפוני עם מועמד , לאחר סינון וקריאת קורות חייו, יש לשים דגש על קיום ראיון בצורה כזו שהמועמד יזכור לאחר מספר ימים את שמי, איזה חברה אני מייצג, מה שם המשרה שהוצעה לו ומה פרטייה.
למה שמועמד לא יזכור, לאחר יום או יומיים, פרטים בסיסיים שכאלה ?
– בזמן קיום הראיון הטלפוני המועמד לא היה בקשב רב.
– ברגע שמועמד מחפש עבודה הוא מקבל פניות רבות, הן מחברות השמה והן מארגונים, לעיתים מדובר בשיחות רבות, משום כך המועמד עלול להתבלבל בן פרטים של משרות שונות ולא לזכור את הפרטים הנכונים.
מה המראיין יכול לעשות כדי לגרום למועמד לא לשכוח את פרטי הראיון?
– הצגה עצמית מכובדת של המראיין, יש לציין את שמו ואת שם משפחתו, הגדרת תפקידו ואת הארגון שאותו הוא מייצג
– להציג את מטרת השיחה ממש בתחילת הראיון, חשוב שהמועמד יבין שהשיחה היא בעצם ראיון טלפוני שנועד לשם בדיקת התאמתו למשרה המוצעת
** עד כה, שני סעיפים אלו, נועדו לייצר הקדמה ראויה ומקצועית כדי לבסס חותם, על כן חשוב שהן ייעשו בקול סמכותי ומקצועי
– פירוט ברור ופשוט מאד של המשרה ובדיקת התאמתו של המועמד.
– שיקוף של כל הנתונים בסוף הראיון הטלפוני, אל מול המועמד, כדי לראות שהדברים "נקלטו" כמו שצריך.
– תמיד טוב לתבל בשלבים אלו מעט הומור ושנינות ולסיים את הראיון, שוב, בהצגה עצמית ראויה.
למה כל כך חשוב שהמועמד יזכור את המראיין ואת תוכן הראיון??
– כשאנו מראיינים מטעם חברת השמה ומעבירים את המועמד, לאחר ראיון טלפוני, אל החברה עצמה, פעמים רבות יכולים לעבור מס ימים עד שהחברה תפנה אל אותו מועמד, אם המראיין לא השאיר חותם בראיון, סביר להניח שהמועמד לא יזכור על מה מדובר וכך הוא גם יגיד לחברה אשר פנתה אליו.
כשחברה מבינה שהמועמד לא זוכר על איזה משרה מדובר,הרושם הראשוני הוא לא טוב והסיכויים ליצירת "גיוס" במקרה זה נמוכים
– כשמועמד זוכר אותי, כמראיין, הוא יכניס לשיקוליו השונים את החותם שנשאר מהראיון כשהוא מקבל הצעות עבודה שונות, דבר זה מגדיל את הסיכוי ליצירת "גיוס"
– מועמד שנשאר אצלו חותם, יחזור למראיין בבקשה לקבל הצעות עבודה נוספות
– יחסי ציבור טובים אשר יביאו את המראיין לקבל פניות מחבריו של המועמד