פוטרתם ממקום העבודה? נכון, הדבר מלחיץ – אך זכרו כי "סוף הוא תמיד התחלה של משהו אחר". לעתים, דווקא הפיטורין ממקום העבודה יכולים להיות הזדמנות פז לשדרוג הקריירה שלכם, לזמן נוסף עם הילדים ועם בן או בת הזוג והפוגה מהלחץ על מנת ללמוד כישורים נוספים. אספנו עבורכם את כל ההזדמנויות שנפתחות בפניכם אם פוטרתם מהעבודה.

בקשו דמי אבטלה ונצלו את תקופה זו לאיתור משרה נחשקת

ייתכן שבזמן העבודה במקום הקודם לא היה לכם זמן "להשחיז" את קורות החיים שלכם, ולהקדיש את הזמן לחפש עבודה טובה יותר. כעת, תוכלו לפנות לחברת השמה ולבדוק האם תוכלו למצוא עבודה בה תחושו מסופקים יותר, תקבלו תלוש שכר גבוה יותר או תשפרו מעט את שעות העבודה. פנו לביטוח לאומי ועמדו על זכויותיכם לקבלת דמי אבטלה – ונצלו את הזמן בצורה אפקטיבית.

למדו מהניסיון ושפרו כישורים

האם פוטרתם משום שעובד אחר ידע יותר מכם? נצלו את הזמן ולמדו בצורה אינטנסיבית את המידע החסר. אם מדובר במשרת תכנות – תוכלו ללמוד טכנולוגיות חדשות. אם במשרת שיווק עסקינן – למדו איך לנצל את הרשתות החברתיות בצורה טובה יותר. בכל תחום ניתן ללמוד ולהשתפר. קיימים גם קורסים רבים שתוכלו לקבל ללא תשלום בתקופת האבטלה, ולשפר את היכולות שלכם בכל תחום. אבל אולי בכלל שווה ללמוד תחום נוסף?

הסבה מקצועית – עברו למקצוע מספק או מבוקש יותר

יתכן שפוטרתם בשל חוסר התאמה לעיסוק בו עבדתם עד כה. פיטורין יכולים לעודד אתכם לעשות הסבה מקצועית. אינכם חייבים להישאר בתחום דומה לזה שבו עסקתם קודם. קיים מגוון רחב של עיסוקים, שיכולים להתחיל מתחביב ולהפוך למקצוע. דווקא בתקופה זו תוכלו לחפש עבודה בשקט, מבלי לדאוג שהבוס ישמע אתכם מתאמים ראיון עבודה. נסו לברר בחברות ההשמה מה הם המקצועות המבוקשים בשוק, ואולי באמצעות קורס קצרצר תוכלו להתקבל לתחום מבוקש יותר.

לסיכום, גם אם פוטרתם ממשרה שאהבתם, נסו להפוך את הלימון ללימונדה. פיטורין עשויים להיות רגע מכונן בחיים, שמזכיר לכם כי פתוחות בפניכם שלל אפשרויות תעסוקה. חברות השמה רבות ישמחו לקבל את קורות החיים שלכם, ולהציע לכם משרה חלופית בתחום בו עבדתם עד כה, או בתחום אחר.