לא קל לחפש עבודה או למצוא עבודה, כל שכן זה לא פשוט להגיע למצב שבו בוחרים דווקא את קורות החיים שלך ומזמינים אותך לראיון. כאשר ישנם מאות מועמדים הקופצים על כל משרה שיוצאת אל השוק, רצוי לדעת כיצד להתבלט. וכשמספר מוגבל של מגייסים עומד מול ערימות של קורות חיים ואמור לבחור מתוכם, ההתבלטות צריכה להגיע כבר בשלב הזה, כשכל נתוניך כתובים על נייר.

את קורות החיים רובנו מקפידים לכתוב על פי פורמט קבוע – זה מה שאמרו לנו שעובד, לא? פרטים אישיים, השכלה, ניסיון תעסוקתי, כישורים נוספים העשויים להיות רלוונטיים לתפקיד, ואתם מסודרים. הבעיה היא שאם ככה בדיוק נראים כל שאר קורות החיים שנשלחו למשרה שבה אתה מעוניין, למה שדווקא קורות החיים שלך יבלטו?

על מנת שזה יקרה, צריך להבין את העולם שבו אנחנו חיים כיום – עולם מהיר של מסרים ברורים, עולם שבו כולנו מעוניינים להגיע אל הפואנטה ומאבדים סבלנות מהר מאוד. את קורות החיים יש לבנות בהתאם לתפיסה זו, וכך תוכל לבלוט לעומת יתר המועמדים האחרים.

עשה ואל תעשה בכתיבת קורות חיים

  • עשה: שמור על קורות החיים שלך קצרים וקולעים. עמוד אחד ולא יותר. אל תעשה: אל תבזבז מקום על פרטים מיותרים. התחביבים שלך ומצבך המשפחתי לא רלוונטיים כרגע.
  • עשה: הכנס את הנתונים הכי חשובים שאתה מעוניין שיבלטו לעין, לקטגוריית "עיקרי הדברים" או "בקיצור" שתופיע מייד לאחר הפרטים האישיים שלך. כך אלו יהיו הדברים הראשונים שיקראו המגייסים. אל תעשה: אל תשאיר את המגייסים לעבור על הפירוט של כל מאורעות חייך בתקווה שידלו משם את מה שלדעתך הכי רלוונטי. הפירוט כולו יגיע בהמשך כרגיל, אתה רק תעזור לדברים החשובים לבלוט.
  • עשה: ייצר הפרדה ברורה בין קטגוריית הפרטים האישיים לחלק שבו מתחילים קורות החיים עצמם – כתב יותר גדול, שינוי צבע או קו מפריד. הפרטים האישיים שלך פחות מעניינים בקריאה הראשונית, הם יחזרו להיות רלוונטיים ברגע שעיקרי הדברים יתפסו למגייס את העין. אל תעשה: אל תבזבז שורות חשובות בדף על הפרטים האישיים שלך שידחפו את שאר הפרטים למיקום נמוך יותר בעמוד. צא מנקודת הנחה שהמגייס כל כך לא רוצה להתאמץ שהוא אפילו לא יגלול מטה עם העכבר. כתוב את הדוא"ל, את הטלפון ואת הכתובת באותה שורה, מתחת לשם, והמשך הלאה לדברים החשובים באמת.

באמצעות קורות חיים תמציתיים, כשעיקרי הדברים בולטים ומופיעים בחלק העליון של הדף, גם אתה תוכל לבלוט וללכוד את תשומת ליבם של המגייסים.

להבליט קורות חיים
איך לגרום לקורות החיים שלך לבלוט