לא קל לחפש עבודה, או למצוא עבודה, למי מאיתנו זה לא קרה? 

עזבנו את מקום עבודתנו משום מיצוי, פוטרנו משום תפקוד לקוי, או עקב אסונות טבע למיניהם בגינם הארגון צמצם את מצבת העובדים. בשלל סיטואציות אלו, ובעוד רבות אחרות

אנו, לרוב, מוצאים את עצמנו יושבים על הכיסא בבית, מול המחשב, חלונות רבים פתוחים ותחילתו של מרתון שליחת קורות החיים שלנו מתחיל.

נשתמש באתרי דרושים, פלטפורמות חברתיות שונות, ועוד כלים כדי למצוא את משרת חלומותינו.

נשלח מיילים, הודעות, נצלצל לארגון ונעשה הכל כדי לקבל הזדמנות לשווק את עצמנו בפגישה פנים מול פנים.

צברנו ניסיון מתאים ואנו עונים על דרישות החובה של המשרה אליה שלחנו קורות חיים.

אז למה לא חוזרים אלינו!?

הנה לכם שני טיפים שיגדילו את הסיכוי שיחזרו אליכם לאחר הגשת מועמדות למשרה.

1. ציינו בנושא המייל את שם המשרה, כפי שפורסמה.

חשוב להבין מי נמצא בצד השני, שלחנו קורות חיים דרך תיבת הדואר האלקטרוני שלנו במייל, בצד השני יושב רכז הגיוס אשר מסנן את קורות החיים על פי מגוון רחב של כלים.

תיבת הדואר הנכנסת שלו מלאה במיילים ממחפשי עבודה עבור מגוון משרות אותם פרסם בשבוע האחרון.

אי ציון שם המשרה המדויק בנושא המייל יגרור לכך שאותו רכז גיוס יצטרך לפתוח את המייל, לפתוח את קובץ קורות החיים ולנסות להבין לאיזו משרה שלחו לו את קורות החיים.

הנה לכם סקופ קטן- הוא לא יעשה זאת! הוא פשוט לא יתייחס למייל וימשיך לשאר קורות החיים שנשלחו לו.

זה עובד בצורה זהה גם כאשר שלחתם הודעה בפייסבוק, לינקדאין או באינסטגרם.

פניתם למפרסם בבקשה לקבל פרטים נוספים אודות המשרה אותה פרסם, ציינו בהודעה עבור איזו משרה אתם פונים.

2. שווקו את עצמכם באמצעות מכתב מקדים בגוף המייל או בתחילת ההודעה אשר שלחתם דרך המדיות החברתיות השונות.

כאמור, רכזי גיוס, מנהלי גיוס, "ציידי" גיוס ועוד, מקבלים מספר רב של פניות בכל יום ויום, מנהלי תפקידים אלו מקציבים לעצמם פחות מדקה לעבור על קורות החיים שלכם.

המטרה שלכם היא לגרום להם להתעכב יותר מדקה על  קורות החיים שלכם או ההודעה ששלחת, איך עושים זאת?!  אתם צריכים לשווק את עצמכם!! וזה מתחיל לפני הגשת המועמדות.

עושים זאת כך:

הגשת מועמדות דרך המייל: רשמו מכתב מקדים, פסקה של 3-4 שורות תמציתיות.

תארו את ניסיונכם הרלוונטי למשרה, השכלתכם הרלוונטית למשרה וציינו מהו הערך מוסף אותו אתם מביאים לתפקיד, סיימו במשפט סיכום שיגרום למי שפותח את המייל לרצות ולשוחח איתכם בטלפון. דוג' למשפט סיכום: "האם אני מתאים לתפקיד?! אני מאמין שכן, אשמח לנסות ולשכנע גם אתכם :)"

הגשת מועמדות דרך מדיה חברתית: ראיתם פרסום משרה, בפייסבוק או בלינקדאין, שמוצאת חן בעינכם, פנו למפרסם ושלחו לו הודעה שיווקית, רשמו את שמכם, תארו את ניסיונכם ודרגת ההשכלה שלכם – הדגישו את מידת התאמתכם למשרה! רשמו זאת בקצרה וסיימו בשאלה.
האם יכול להיות רלוונטי בעיניך?
במידה ויבקשו את הקורות החיים שלכם תשלחו וצרפו מכתב מקדים:)

לסיכום, כמו בכל דבר בחיים, גם כשרוצים למצוא עבודה יש צורך בשיווק עצמי, שווקו את עצמכם בצורה חכמה ויעילה.
בהצלחה 🙂

מחבר המאמר- אסייג גיל, מנכ"ל חברת Just Premium