אחד מהמחקרים הוותיקים בתחום הנעת עובדים עוסק בקשר בין שביעות רצון במקום העבודה לבין הצלחת העסק. במחקרים אלה נבדקה רמת המחויבות של העובדים למקום העבודה, רמת הפרודוקטיביות שלהם וכן הזדהות עם האינטרסים של החברה. במילים פשוטות, הוכח כי עובדים מאושרים יותר – עובדים טוב יותר. אז מדוע כדאי לשמור על העובדים שלך מאושרים, ואיך עושים זאת?

מחויבים יותר למקום העבודה

עובדים מרוצים נשארים זמן רב יותר במקום העבודה. במציאות הנוכחית, בה עובדים נוהגים לעבור ממשרה למשרה בקלות רבה, קשה יותר לוודא כי אותו עובד מיומן יישאר במקום העבודה. יש לזכור כי עלות גיוס עובד חדש והכשרה שלו במקרים רבים תהיה גבוהה יותר משמירה על רמת שביעות הרצון במקום העבודה. לכן, רצוי לשמור על הצוות הקיים ולחזק את הקשר ואת המחויבות למקום העבודה.

עובדים באפקטיביות רבה יותר

מכירים את המונח "שביתה איטלקית"? עובדים שאינם שבעי רצון ממקום עבודתם, במודע או שלא במודע עובדים פחות טוב. עובדים ממורמרים ייצרו פחות מוצרים במפעל, יעבדו לאט יותר או יספקו תוצאות איכותיות פחות מעובדים מרוצים. כאשר העובדים נמצאים בקשר שוטף עם לקוחות, הם עלולים לחבל בעסקה או למכור פחות – על מנת לפגוע, מבלי שאיש ידע, בשורת הרווח הסופית של החברה. עובדים שאוהבים את עבודתם ושמחים יותר להגיע מדי בוקר לעבודה יזדהו יותר עם האינטרס של בעלי החברה ויהיו פרודוקטיביים יותר.

הגברת שביעות הרצון והמוטיבציה של העובדים

קיימות שלל דרכים להגביר את המוטיבציה של העובדים ואת שביעות רצונם ממקום העבודה. ניתן לעשות זאת באמצעות יצירת סביבה ארגונית שנעים לעבוד בה, יצירת גיבוש בין העובדים על ידי ימי גיבוש, ימי חופשה נוספים ובונוסים הנפוצים בחברות ההייטק כמו מטבח עמוס מטעמים, מכון כושר או קורס העומד לרשות העובדים ופינוקים נוספים.

לסיכום, עובדים המגיעים למקום עבודתם וחשים שייכים, שמחים יותר ומתחילים את יומם באנרגיה חיובית, הם עובדים פרודוקטיביים יותר, המחויבים יותר למקום העבודה ורואים את הצלחתו כהצלחתם האישית. עלות שמירת רמת שביעות הרצון של העובדים נמוכה ביחס לתועלת שמפיקה החברה מעובד מרוצה. אז מה עשיתם לאחרונה על מנת לגרום לעובדים שלכם לחייך?