יובל של ראיונות עבודה בישראל, בו נבנו מגוון רחב של מיתוסים בנושא ופורסמו טיפים שכבר לא ממש עובדים על המעסיקים, כמו גם שינוי התרבות הארגונית בישראל – כל אלה שינו את עולם הראיונות מקצה לקצה. המעסיקים שלכם מוכנים מראש לראיון, ויודעים עליכם הרבה יותר ממה שחשבתם – אז מה כדאי לדעת לפני שמגיעים לראיון עבודה השנה?

בנו את עצמכם כמותג ברשתות החברתיות

לא משנה אם מאחוריכם שנים של ניסיון בעבודה או שהרגע יצאתם מהאוניברסיטה – הרשתות החברתיות (ובמיוחד לינקד אין ופייסבוק) יעידו עליכם בצורה הטובה ביותר. אם אתם מחפשים משרה נחשקת בתכנות, מלאו את ההיסטוריה התעסוקתית שלכם ברשתות החברות במשרות הבולטות בתחום, נסו גם לבקש מחבר לשאול אתכם שאלה בתחום על הקיר הפרטי, וענו עליה בפירוט ובמקצועיות. הבוס שלכם ירצה לחוש שהוא מעסיק מומחה, בכל תחום – גם אם מדובר בכלכלה, בגרפיקה, בכתיבה, בשיווק או בפיננסים.

למדו היטב את אתר החברה אליה תיגשו לראיון

לפני שאתם מגיעים לראיון, למדו מה עושה החברה אליה אתם מגיעים. עברו על הפרויקטים האחרונים שביצעה, ואפילו נסו למצוא באתרי החדשות ידיעות הנוגעות לחברה זו. אדם שמגיע לראיון ללא כל מושג ראשוני מה החברה עושה, מפסיד נקודות אפשריות ועלול לאבד את ההזדמנות הנחשקת. אין צורך לציין בראיון שלמדתם בעל פה את האתר, אלא להזכיר פרטים שלמדתם על החברה מדי פעם, בצורה טבעית, במהלך התשובות לשאלות המראיין.

התלבשו לפגישת עסקים

הגעתם לראיון עבודה למשרה ניהולית. נכון, בחיים לא לבשתם חליפה ועניבה, וארון הבגדים שלכם מלא בג'ינסים קרועים. עם זאת, בראיון העבודה אתם חייבים להיראות מיליון דולר. הקפידו להתגלח היטב (גברים), להתאפר בצורה קלה ואלגנטית (נשים) ונסו לבחור בצבעים סולידיים. שחור, לבן, אפור או חום יצרו רושם רציני יותר מחולצה ורודה או בצבע ירוק זרחני. גם אם הריאיון מתקיים בשיא החום (ביולי-אוגוסט) – אל תגיעו בגופיה או בסנדלים.

קבלו טיפים מחברת ההשמה שלכם

אם הריאיון נקבע על ידי חברת ההשמה – יש לכם הזדמנות פז לדלות פרטים נוספים על החברה. נסו לברר מה כדאי להדגיש בראיון ומה גרם למועמדים קודמים להיפסל, וקבלו מידע נוסף על תהליך הריאיון בחברה זו: האם הוא יכלול מבחן, כמה מועמדים נוספים נשלחו מלבדכם – וכל מידע נוסף שייתן לכם יתרון תחרותי.

בהצלחה!